Planowanie ślubu i wesela krok po kroku – część II

Jeśli wybraliście już datę wesela i odhaczyliście wszystkie punkty z artykułu „od czego zacząć?”, czas na kolejne kroki. Przygotujcie się, bo jeszcze sporo przed Wami, ale nie zapominajcie, że… warto. Naprawdę 🙂 

Wybraliście już salę i datę ślubu. Co teraz?

Zapewne instynkt dobrze Ci podpowiada. Tak, czas na wybranie najważniejszych usługodawców: 

  • fotografa,
  • kamerzysty
  • zespołu bądź dj’a.

Nigdy nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę, niezależnie, czy wesele masz za rok, czy za dwa lata. Dlaczego? Są dwa powody. Po pierwsze, im bliżej terminu, tym mniejsza dostępność podwykonawców. Ale co więcej: z każdym rokiem cena rośnie! Nowe cenniki obowiązujące w przyszłym roku kalendarzowym wchodzą w życie zazwyczaj już około lipca bieżącego roku, a cena może podskoczyć nawet o 1000 zł.  Wiem, to jest loco (z hiszp. SZALONE!),  ale niestety taki jest nasz rynek. Pocieszające jest to, że jeśli wyślecie zapytanie o ofertę jeszcze przed jej aktualizacją, to nawet jeśli podpiszecie umowę później- w momencie, gdy będzie obowiązywał już nowy cennik, dostaniecie (przynajmniej powinniście) taką cenę, na jaką się umawialiście.

 

Love our wedding photoshoot 😍 More 🔜🔜 #rusticwedding #rustykalnewesele #wedspiration #pinterestwedding #radstorytellers

Post udostępniony przez Rustic wedding ideas 💑 (@monmariage_rustique)

Jak podejść do kosztów?

Najpierw wyślijcie kilka zapytań o ceny, aby zorientować się jakie widełki cenowe aktualnie istnieją na rynku.

Wtedy określcie ile jesteście w stanie wydać na każdą usługę i uznajcie ten budżet za nieprzekraczalny. Zsumujcie kwoty, które możecie przeznaczyć na każdą z usług (fotograf, kamera, dj lub zespół) i w miarę potrzeby przesuwajcie koszty – np. jeśli fotograf okaże się tańszy, niż zakładaliście, macie większy budżet na filmowca lub oszczędzacie na dodatkową atrakcję.

Oczywiście podobnie jak to było z salą, tak z innymi usługami: rozeznajcie się w ofertach cenowych różnych podwykonawców porównując stosunek ceny do tego co otrzymacie. Jeśli chcecie, przygotuję dla Was tabelę porównującą oferty fotografów (dajcie znać!).

Natomiast pamiętajcie, że mimo wszystko, aby dobrze wybrać, trzeba dokładnie i na spokojnie zapoznać się z portfolio podwykonawców.

Next steps!

Zaraz po powyższych usługach, zaklep koniecznie fryzurę i makijaż – zdziwisz się, jak szybko rozchodzą się terminy u dobrych wizażystów!

Uff. Teraz masz spokojną głowę na jakiś czas. Kolejnymi elementami, które możesz załatwić, gdy już trochę odetchniesz są:

  • zaproszenia
  • suknia (jeśli masz ślub latem, idealnym czasem na mierzenie jest październik/listopad)
  • florystka i dekoracje
  • buty, dodatki
  • strój Pana Młodego
  • samochód
  • pierwszy taniec
  • dodatkowe atrakcje
  • inne… 🙂

Każdy z tych punktów TO DO będę rozwijać w kolejnych postach. Czekam na komentarze – o czym napisać najpierw? 

Jeśli ominęłaś poprzednie posty z serii organizacji ślubu i wesela krok po kroku, linkuję poniżej: 

Planowanie ślubu i wesela- od czego zacząć? Część I

30 pytań, by dobrze wybrać salę weselną

3 myśli na temat “Planowanie ślubu i wesela krok po kroku – część II

Dodaj komentarz